2 września 2014

Mroźna Waniliowa - Kawa mrożona


Witajcie!
Ostatnio czytałam w internecie dużo blogów kulinarnych i na wielu z nich znalazłam przepis na kawę mrożoną. Uznałam, że ja również powinnam taki zrobić. Chociaż letnie upały się już kończą, myślę, że każdy lubi wieczorem usiąść w fotelu, otulić się kocem, wyjąć dobrą książkę i napić się pysznej mrożonej kawy. Oczywiście ja nie mogę pić kawy, ale i na to znalazłam rozwiązanie. Wymyśliłam, że zamiast normalnej kawy rozpuszczalnej użyję zbożowej kawy "Inki". Oczywiście Wy możecie użyć zwykłej kawy, chociażby dla swoich członków rodziny lub dla siebie. Mam nadzieję, że mój przepis Wam się spodoba!

Składniki (na jedną kawę):
  • Kawa zbożowa
  • 100 ml mleka waniliowego
  • 100 ml zagotowanej wody
  • Cynamon / Gorzka Czekolada
  • Kakaowe rurki
  • Lody waniliowe
  • Bita śmietana
  • Lód w kostkach
Potrzebne przedmioty:
  • Pojemnik z miarką
  • Tarka (ewentualnie)
  • Mikser
  • Szklanki
Sposób przygotowania:
Na początek do pojemnika z miarką wsypujemy po dwie łyżeczki kawy zbożowej na każdą szklankę (przepis jest na jedną kawę). Później zalewamy ją zagotowaną wodą oraz mlekiem waniliowym, i wstawiamy do lodówki na 20 min. W czasie chłodzenia naszego napoju możemy zetrzeć gorzką czekoladę na tarce, którą na koniec wykorzystamy do ozdobienia kawy, chyba, że ktoś woli cynamon. Gdy minie 20 min. wyjmujemy kawę i wlewamy całą zawartość pojemnika do miksera i dodajemy do tego 4 kostki lodu. Następnie miksujemy wszystko przez 10 sekund, aż otrzymamy pienistą konsystencję. Później przelewamy napój do szklanki i dodajemy po jednej gałce lodów (mogą być dwie, według upodobań). Na koniec wyciskamy bitą śmietanę na czubek kawy i sypiemy na wierzch gorzką czekoladę wcześniej startą w wiórki. Jeżeli ktoś chce, można wbić w piankę kakaowe rurki, które będą ładną ozdobą i jednocześnie pyszną przekąską do napoju. Gotowe!

Czas wykonania: 30 min.



Mam nadzieję, że lubicie tego typu posty. Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły na inne przepisy, to piszcie w komentarzach.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką mrożoną kawę.

    http://whispersofstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. jej, przepysznie wygląda, kocham mrożoną kawe <3

    w wolnej chwili zapraszam do siebie :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś robiłam taką samą :) Teraz za bardzo już nie mogę takich rzeczy pić... ale mam już swój ekspres w domu i to Saeco! Kawy z niego wyglądają tak samo pięknie a smakują nawet lepiej :) Tylko wsypuje całe ziarne żeby wiedzieć co pije ;] i wlewam lekkie mleko bez laktozy. W lecie do takiej kawy tez można wrzucić kostki lody i dorzucić lodów i jest mrożona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam mrożoną kawę, ale najczęściej nie chce mi się jej dekorować itd., więc piję po prostu taką prosto z lodówki :D
    http://rosylette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wiesz, do posta to musi być ładnie... :)

      Usuń
  5. Pyszności, ale u mnie od dzisiaj dietka :DD

    http://pozytywizja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie to wygląda! :O

    Dopiero teraz tutaj trafiłam, dlatego dołączam do obserwatorów i lece poczytać starsze posty :)
    Co powiesz na wzajemną obserwację? tak jak mówiłam, z mojej strony gotowe.

    PS. zapraszam do lajkowania, byłabym n i e z m i e r n i e wdzięczna!!
    https://www.facebook.com/pages/ANNFFASHION/1397734147115883

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kawka :)
    http://sohunex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń